Notatnik demonów

STRONA NIEPEŁNA

1) Bakeneko – demon kot. Zazwyczaj z wyglądu przypomina zwykłego kota domowego nienaturalnych rozmiarów, średnio jednego metra wysokości (największe spotykane mają ponad dwa). Z charakteru bardzo przypominają swojego zwyczajnego kuzyna, łatwo je oswoić, lubią dzieci. Mają zdolności neoromantyczne, potrafią wyczuć dusze zmarłych, czasami się z nimi kontaktują.Zazwyczaj przywiązane do jednego właściciela, choć uznają dużą ilość osób jako „członków sfory”. 
2) Banshee – demon półmaterialny. Legendy głoszą, że są to dusze zmarłych w samotności starszych pań, jednak teoria ta jest niczym niepotwierdzona. Nie posiadają wybitnych zdolności w czymkolwiek, natomiast są bardzo uparte i złośliwe. 
3)  Bazyliszek – demon jaszczur. Przypomina węża z krezą z kolorowych piór na łbie. Niektóre podgatunki wykształciły dwie bądź cztery kończyny. Znane ze swojego hipnotycznego spojrzenia i upodobania do ludzkiego mięsa. Możliwe do oswojenia w odpowiednich warunkach. 
4)  Były – powstaje, gdy ktoś umiera w skrajnej nienawiści i chęci. Po opuszczeniu przez duszę ciała, to staje się siedliskiem demona, stając żywym trupem. Byli niszczą wszystko na swojej drodze, pchani jedynie chęcią zabicia źródła swojej egzystencji. Niezatrzymani, mogą spustoszyć całe wsie. Nie do końca pewne są wszystkie warunki stania się byłym, ani stanu świadomości demona. Wysoce niebezpieczne, eksterminować należy z daleka, gdyż zdolności osobiste są nieprzewidywalne. 
5) Cerber – demon pies. Posiada do trzech głów. Gatunek silnie przydatny, łatwo oswajalny. Szybko przywiązuje się do właścicieli i jest im wierny przez całe życie. Przy cerberach z mnogą ilością głów możliwe rozmnożenie osobowości, rekompensowane większą umiejętnością zapamiętywania. 
6)  Chimera – grupa gatunków demonów przypominających połączenie różnych zwierząt. Chimery posiadają zdolności wszystkich swoich przodków. Niektóre gatunki wysoce niebezpieczna, zazwyczaj jednak średnio szkodliwe lub oswajalne. 
7) Chochlik – mały demon domowy. Posiada duże poczucie sprawiedliwości, dlatego też w zamian za podkradane jedzenie czy przedmioty powszechnego użytku, pomaga swoim żywicielom z ukrycia. Nie jest możliwe określenie, jak długo żyją chochliki, zagadką pozostaje również kwestia doboru mieszkania. Wiadome jest natomiast, że są wierne jednemu domostwu. Nie cierpią kotów. 
8) Czapla – demon ptak. Z wyglądu przypominają czaplę, jednak gama kolorystyczna ich piór jest zdecydowanie szersza niż u normalnych zwierząt. Wykazują zdolności kontrolowania wody. Nie wchodzą w interakcje z ludźmi, bardzo płochliwe. Ich mięso smakuje podobnie jak rybie, a według podań ludowych ma właściwości lecznicze. Naukowo tego faktu nie potwierdzono, ani nie wykluczono. W niewoli szybko umierają. Żyją stadnie. 
9)  Ditto – demon bagienny. Z wyglądu przypomina część bagna, bezkształtną kupę gliny i ziemi. Nieznane jest jego pochodzenie, ani szczegółowa charakterystyka. Posądzane o porwania wędrowców, teza niepotwierdzona, ale prawdopodobna. 
10)   Druid - demon natury ze skłonnościami nekromanckimi. Objawia sięjako staruszek w todze z kapturem, często posiada też drewnianą laskę. Bardzo inteligentny, wyprowadza z lasu w zamian za przysługę. Zazwyczaj nie jest to przyjemna przysługa, choć ofiara się tego nie spodziewa.
11) Duszek - demon półmaterialny, domowy. Jest zupełnie niegroźny. Zazwyczaj chce pomagać domownikom, ale robi to tak ślamazarnie, że przeszkadza zamiast pomóc. Jego obecność jest zupełnie niegroźna, zaleca się nawet dokarmianie go ciasteczkami gryczanymi. Bardzo lubi dzieci.
12)    Dziób-dziób - demon ptak. Bardzo trudno go znaleźć, mieszka tylko wysoko w górach, pojedynczo lub w małych stadach rodzinnych. Jego śpiew ma właściwości wieszcze.
13)  Elfik - mały chochlik leśny. Posiada skrzydełka produkujące podczas lotu świecący pyłek. Pyłek ten bardzo dobrze może posłużyć za oświetlenie, wygasa bardzo długo. Elfiki są płochliwe i żyją w wioskach pod liśćmi, jednak znane są przypadki przyjaźni gatunku z ludźmi.
14)  Ent - demon drzewo. Powstaje podczas wojny, gdy duch niewinnie zabitego żołnierza trafia w pień drzewa, nie chcąc opuścić ziemi. Enty nie mogą się poruszać, ale kto je znajdzie, może porozmawiać. Demony służą swoją wiedzą w poczuciu odpowiedzialności za przyszłe pokolenia.
15)  Erynia - demon zemsty. Rodzi się, gdy ktoś zostaje bestialsko zabity. W zachowaniu podobny do byłego [4]. Erynie to zawsze kobiety ze skrzydłami starych ptaków.
16)    Feniks - demon ptak ognisty. Feniksy mogą się wywodzić z różnych gatunków ptaków, przewodniczą im szlachetne pawie, ale feniksem może być również wróbel. Początkowo powstały w wyniku palenia żywcem ptaków, obecnie jest to cecha dziedziczna.Gatunki szlachetne i półszlachetne potrafią zmieniać się w ludzi, zachowując wszystkie swoje umiejętności.
17) Gryf - chimera, mieszanka orła, lwa i osła. Gryfy często służą ludziom związanym z wojskiem jako obrońcy i transport. Są bardzo dumne i honorowe, lojalne tylko jednemu panu.
18) Harpia - demon padlinożerca. Stanowią połączenie kobiet i sępów, jednak nie są chimerami. Ich pojawienie się sugeruje wojnę lub epidemie, zawsze przybywają w miejsce przewidywalnej uczty.
19)    Hybryda - mieszanka demonów w dowolnej konfiguracji, ilości i jakości.
20)   Jednorożec - demon koń. Silnie umagiczniony w kierunku magii pierwotnej. Płochliwy, może go oswoić tylko ktoś o czystym sercu. Nigdy nie traci swoich instynktów w stu procentach. Zazwyczaj jednorożce są białe z kolorowym rogiem.
21)    Kandu - demony ptaki ziemne. Z wyglądu przypominają wymarłe dodo. Żyją zazwyczaj w niedostępnych dla ludzi miejscach, głównie dzięki umiejętności kopania w ziemi i skale. Większość gatunku stanowią samice.
22)   Kitsune - demon lis. Kitsune z reguły łączą się w stada od kilkunastu do nawet stu członków, zwane rodziną (kitsune-kazune) i zajmują niezachodzące na siebie terytoria łowieckie. Są płochliwe, dlatego unikają ludzi. Częściej można je spotkać w zwierzęcej formie, jako ludzie pojawiają się naprawdę żadko i tylko w awaryjnych sytuacjach. Starsze osobniki posiadają większą ilość ogonów, aż do dziewięciu przy tysiącletnik osobnikach. Naturalnie związane z żywiołem ognia i nocą.
23)   Kumigumo - demon pająk. Kumigumo żyją samotnie bądź w grupach, większość podgatunków jest nieszkodliwa, choć istnieją k. jadowite bądź na tyle dużych rozmiarów, że polują na ludzi. Żyją tylko w cieple.
24)   Nekota - wyższa forma bakeneko. Nekoty rodzą się z bakeneko po uzyskaniu pewnego wieku, zależnego od osobnika i "stażu nekromancckiego". Rozróżnić je można bardzo łatwo, ponieważ posiadają dwa lub trzy ogony, zależnie od gatunku i umiejętności. Podobno odnotowano przypadki, gdy demon urodził się od razu jako nekota, jednak jest to wątpliwe i na pewno bardzo rzadkie.
25)   Nimfa 
26)   Odyn 
27)   Ogar 
28)   Oni 
29)   Pegaz 
30)   Smok 
31) Symurg - pradawna hybryda, łącząca wilka z pawiem (lub orłem i kogutem, teorie są sprzeczne). Symurgi potrafią kontrolować wiatr, zwłaszcza te stare. Jest to rasa wybitnie inteligena, posiada swoją własną kulturę, koegzystującą z  duchami. Mitologicznie mówi się o ich misji strzeżenia świętych kling (patrz 34). Na ziemi ludzi pojawiają się rzadko i zazwyczaj niewidoczne dla śmiertelnego oka. Ich miasta mieszczą się w latających górach Królestwa Czterech Wiatrów w jaskiniach, częściowo wydrążonych sztucznie.
32)   Syrena - demon wieszczka. Występują syreny-ptaki oraz syreny - ryby (te pierwsze rzadziej). Ich śpiew przepowiada przyszłość ze stuprocentową pewnością.
33)   Szkieleton 
34)   Święta klinga - pradawna hybryda, łącząca człowieka z bronią białą. mitologicznie łączy się je z bogami. Klingi, zwane również ostrzami, mogą się rozmnażać jedynie w bardzo rygorystycznych warunkach z niskim prawdopodobieństwem narodzin żywego dziecka. Które z resztą może się okazać zwykłym człowiekiem, ponieważ gen zmiennokształtności jest recesywny. Święte klingi nie mogą funkcjonować samodzielnie, potrzebują swojego pana, by mogły przybierać formę broni. Wiąże się to mitologicznie z przekonaniem, że niekontrolowane były zbyt niebezpieczne, więc bogowie je zmusili do paktu.
35)   Tanuki 
36)   Tengu 
37)   Walkiria - wysłanniczka śmierci, towarzyszka wojowników. Są to kobiety ze skórzanymi skrzydłami, przypominającymi mechanizmy, choć stanowiącymi żywą tkankę. Walkirie kochaną wojny, choć nigdy ich nie rozpoczynają. Znane są przypadki życia walkirii wśród ludzi, zwłaszcza w wiekach wojen, gdzie służyły swoją wiedzą i zdolnościami.
38)   Wampir 
39)   Wąż morski
40)   Worg - demon wilk. Rasa ludożerna, wysoce niebezpieczna. Z racji na dominujący charakter worgów, ich oswojenie jest prawie niemożliwe. Worgi są szybkie i zorganizowane, żyją w sforach.
41)  Wszystkożer 
42) Wywern

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz